Duta Dari Negara Eropah Di Rai

November 5, 2008 at 1:41 am Leave a comment

carcosa

4 November, Kuala Lumpur – Bertempat di Ledang Hall, Carcosa Seri Negara Menteri Pelancongan, YB Dato’ Sri Azalina Othman Said telah hadir bagi meraikan Duta-Duta dari Kesatuan Eropah. Majlis yang diadakan itu bertujuan untuk memupuk semangat kerjasama di samping memperkenalkan Malaysia dengan lebih dekat lagi.

Majlis yang dianjurkan oleh Tourism Malaysia dan Kementerian Pelancongan ini telah di mulai dengan memperkanalkan tempat-tempat yang menarik di Malaysia oleh En. Amirrudin Abu, Pemangku Pengarah Tourism Malaysia.

Antara yang hadir bagi meraikan duta-duta tersebut ialah Ketua Setiausaha, Kementerian Pelancongan Dato’ Dr. Ong Hong Peng, Timbalan Ketua Setiausa, Datuk Hj. Ab. Ghaffar b. A. Tambi.

Ketika menyampaikan ucapannya, Azalina menekankan betapa Malaysia mempunyai pertalian sejarah yang sangat kuat dengan Britain, Belanda dan Portugis.

“Ini dibuktikan dengan pembinaan struktur bangunan, warisan dan makanan yang ada. Dengan kepelbagaian budaya yang ada, Malaysia meraikan pelbagai sambutan seperti Hari Raya, Tahun Baru Cina, Deepavali, Christmas, Gawai Tadau Kaamatan dan sebagainya.

“Inilah sebenarnya negara Asia, kerana masyarakat pelbagai kaum dapat hidup secara harmoni dan aman” katanya.

Antara duta-duta yang hadir pada majlis yang diadakan petang itu ialah Austria Austrian, Belgium, Czech, Denmark, Finland Perancis, Republik German dan sebagainya.

Tidak ketinggalan duta-duta dari Albania, Azerbaijan, Bosnia Herzegovina, Rusia, Switzerland dan Ukraine.

Majlis pada petang itu di akhir dengan seisi bergambar oleh Menteri Pelancongan dan semua tetamu kehormat yang lain.

Entry filed under: JejakAzalina.

Perkongsian Pintar Bakal Memperkukuhkan Kempen Zoom! Azalina Kerajaan Tidak Pernah Amal Sentimen Kepartian Promosi Pelancongan Negara

Leave a comment

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kami Amat Menghargai

Kalendar Jejak

November 2008
M T W T F S S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Pautan

Feeds